• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po trasie PKM pojadą elektryczne pociągi

Krzysztof Koprowski
13 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.
  • Wizualizacja przystanku Gdańsk Firoga, który powstanie wraz z elektryfikacją linii PKM.

To już niemal pewne: za kilka lat powstanie nowy przystanek kolejowy Gdańsk Firogazobacz na mapie Gdańska, a gdański odcinek PKM zostanie zelektryfikowany. Kolejowa spółka otrzymała właśnie unijne 85-procentowe wsparcie inwestycji szacowanej na ok. 73,1 mln zł.



Który rodzaj taboru kolejowego jest lepszy?

Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej była planowana od samego początku. Realizacja tego zadania została jednak odłożona w czasie w związku z brakiem napowietrznej sieci zasilającej na pozostałych odcinkach trasy, zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, czyli do Gdyni Głównej oraz na Kaszuby.

Ponieważ PLK planuje elektryfikację torów w najbliższych latach, także PKM zdecydowała się wnioskować o niezbędne środki dla budowy infrastruktury energetycznej na swoim odcinku z Wrzeszcza zobacz na mapie Gdańska przez Port Lotniczy zobacz na mapie Gdańska do połączenia z torami PLK za przystankiem Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańska.

O przyznaniu wsparcia unijnego w wysokości 85 proc. inwestycji wartej ok. 73,1 mln zł poinformowało w poniedziałek Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Nowy przystanek PKM Firoga dla pracowników biurowców



Oprócz elektryfikacji, w ramach inwestycji przewidziano także budowę nowego przystanku kolejowego Gdańsk Firoga zobacz na mapie Gdańska. Będzie on zlokalizowany między przystankami Gdańsk Matarnia zobacz na mapie GdańskaGdańsk Port Lotniczy zobacz na mapie Gdańska i ułatwi dotarcie do pracy osobom zatrudnionym w okolicznych biurowcach.

Niezbędne miejsce pod jego realizację zostało zabezpieczone przy budowie linii kolejowej. Przejście między peronami będzie odbywało się istniejącym już tunelem dla pieszych.

Obecnie nie wiadomo jeszcze, jakie pociągi elektryczne zostaną skierowane na zelektryfikowaną trasę. Poruszające się obecnie po niej spalinowe zespoły trakcyjne będą natomiast skierowane na inne pomorskie szlaki pozbawione sieci trakcyjnej.

  • Wizualizacja sieci trakcyjnej w obrębie przystanku Gdańsk Port Lotniczy.
  • Wizualizacja sieci trakcyjnej w obrębie przystanku Gdańsk Niedźwiednik.
Oprócz PKM dofinansowanie unijne (także w wysokości 85 proc.) otrzymały PKP PLK na budowę nowego przystanku i przebudowę wiaduktu we Wrocławiu oraz Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które chce utworzyć Szczecińską Kolej Metropolitalną.

Czytaj też: Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni

Miejsca

Opinie (189) 3 zablokowane

  • Najwyższa pora! Toż Morawiecki zapowiedział że w `prund` idziemy...... z węgla! (20)

    Czyli z deszczu pod rynnę! Zmiany,zmiany,zmiany........

    • 69 37

    • (11)

      gdyby podłączyć całą pierdzącą "opozycję", to mógłby być prąd z biogazu

      • 24 25

      • Chociaż jakiś pożytek, bo #dojna zmiana to tylko straty.. (3)

        A jeszcze nagrody sobie dają po 80tys, wydają 15mln kartami służbowymi, na telewizyjną propagandówkę 2mld i karmią hochsztaplera z Torunia 100mln.. i to nie jest ich ostatnie słowo.

        • 28 16

        • (2)

          a prosty pisowski lud kupuje dojną zmianę jako dobrą zmianę, jak to mówił prezes TVP PiS ciemny lud wszystko kupi

          • 11 4

          • (1)

            Jak suweren debil to czego się spodziewać po rządzących?

            • 4 2

            • Mówisz o sobie i reszcie kolegów z paranoicznej trollnej zmiany pw. 60 gr. za wpis?

              Lepszy już ten "suweren debil", niż "debil elektorat, zadowolony z ciepłej wody w kranie".

              • 1 0

      • Pewnie totalna dyktatura PiSuarów chciałaby ten biogaz doprowadzić rurą do biednego zakonnika maślaka z Torunia (6)

        • 18 8

        • ten zakonnik ma geotermię (5)

          ale zaślepione przygłupy tego i tak nie zrozumieją.

          • 5 14

          • Na którą dostał grube miliony z budżetu. (3)

            • 15 2

            • (2)

              ostatnio skarży się w mediach, że jednak tej kasy nie dostaje.
              państwowy fundusz domaga się faktur i wstrzymuje transze dopłat

              • 9 1

              • Hahahahaha.. niech się do bezdomnego zgłosi ;-) (1)

                Oficjalnie dostał 100mln w samym zeszłym roku, a ile nieoficjalnie to się nigdy nie dowiemy, zważywszy że swoje nagrody PiS chce oddać na cele charytatywne - Lux Veritatis zapewne ;-)

                • 14 1

              • Lubisz rozmawiać sam ze sobą, co?

                • 1 0

          • gdzie ta geotermia? ile wody tłoczy na dobę i o jakiej temperaturze?

            • 4 1

    • No to cię zadziwię (7)

      Bo dziwnym trafem Niemcy chciały wykupić 4 lata temu 3 kopalnie w Polsce, z perspektywą dwóch kolejnych...dziwne nie ?

      Las Hambach w Nadrenii Północnej-Westfalii - mówi ci to coś ? Pomimo że leży na terenie Natura 2000 ma być w całości wycięty pod planowaną kopalnię odkrywkową.....

      • 4 8

      • Ale tylko po to żeby je zamknąć na amen!

        100 tysięcy uprzywilejowanych górników sterują polityką energetyczną 38 milionowego kraju! Rozpędzić pałami.

        • 13 5

      • No popatrz, niemcowi się opłaca prywatną kopalnię zrobić.. (3)

        ..a polskim kopalniom się nie opłaca panstwówka
        Sprywatyzować skoro nierentowne, wtedy "biedni" górnicy przestaną opony na Wiejskiej palić idąc po kolejną podwyżkę, czy inną siedemnastą pensję..

        • 9 2

        • Poprzedni rząd PiSuarów w latach 2005-2007 połączył nierentowne kopalnie z rentownymi ! (1)

          I tak powstał lud smoleński ! A podatnicy? PiSuary nigdy się tym nie przejmowały!

          • 10 1

          • te 3 miliony mieszkań które wybudowali za poprzedniej kadencji

            ktoś widział?

            • 4 1

        • Chcieli oddać kopalnie górnikom za złotówkę

          Oczywiście górnicy nie chcieli, pewnie bali się, że będą musieli zacząć pracować...

          • 6 0

      • Jeśli chcą wykupić, aby zaczęło dobrze działać niech to robią

        FSM upadło, a Skoda istnieje.

        Znajdź różnicę.

        • 7 1

      • Niemcom wolno, polakówom już nie. Czemu? Widać w komentarzach.

        • 1 0

  • Przecież to normalne, to była kwestia czasu. Chodziło o koszty elektryfikacji jedynie. (5)

    i ta konieczna elektryfikacja będzie zrobiona prędzej czy później,

    Trzeba wydłużać trasę PKM to powinno być jak najszybciej zrealizowane, by PKM jeździła od Tczewa po jak najdalej za Gdynię.
    Jeszcze jakieś wagony turystyczne puścić latem z jakimiś imprezami plenerowymi połączyć i będzie ok.

    Na początek proponuję kursy co 30 minut pod Forum Radunię od jej otwarcia. Nie tylko pod klientów Forum Radunia, ale i pod miejscowych i pod turystów się przydadzą.

    • 58 9

    • A po huk.... do Tczewa skoro jest SKM? (4)

      • 3 4

      • SKM i PKM powinny być jednym bytem.

        O ile w końcu PKP S.A. odda samorządom udziały.

        • 5 1

      • (1)

        Trzeba odbudować linię Kościerzyna-Tczew

        • 6 0

        • to zdaje sie byla linia Koscierzyna Pszczolki przez Skarszewy

          do Tczewa mozna bylo ewentualnie Skarszewy - Starogard ale ta linie tez lata temu rozebrano

          • 3 0

      • Regio teraz jezdzi do Tczewa tylko!!!

        Jak co to do Tczewa SKM nie jezdzi już!!! Do Tczewa jezdzi teraz Regio!!!

        • 2 0

  • Wreszcie :)

    super :)

    • 46 7

  • Super! Trzymamy kciuki!

    Liczymy na szybkie połączenie z Kościerzyny do Gdańska.

    • 46 9

  • SKM PKM ZKM - jeden wielki wałek (28)

    ZKM i Lisicki -Ostatni przetarg firmy renoma 20 mln zł !!!! na kontrole 3 letnią zkm . dziwnym trafem Lisicki został dyrektorem zkm i nagle przetarg wygrywa firma renoma której tak bronił przez kamerami jak pobili niepełnosprawną kobietę . Koniec kadencji i nagle renoma wygrywa przetarg za 20 baniek gdzie nawet jak się policzy 20 kontrolerów po 4000zł miesiecznie biuro 15.000zł plus 5 praconikow biurowych nie powinno to kosztać nawet 4 mln zł . Gdzie reszta 16 mln zł ???? SKM -Bilet porównywalny z przejazdem samochodem stare składy co chwile podwyżki i przystanek skm śródmiescie którego nie dało się zrobić przez dziesiątki lat i nagle powstaje pod galerię handlową . PKM - setki milionów wydanych - ja zrobiłem jeden test pkm chciałem rowerem pojechać do kartuz w lato na kolejkę czekałem 2 h !!! ubikację nieczynne zdewastowane rok po otwarciu nawet pracownicy przez telefon śmiali się - pytanie kto tym zarządza ?

    • 69 34

    • może nie tyle wałek (19)

      ile po prostu państwówka. Czyli bałagan, syf i niekompetencja. A dlatego, że państwowe, czyli niczyje, więc każdy kto tam zajmuje stołki z politycznego nadania ma gdzieś kondycję spółki bo to nie jego. Spółka nie jego, pieniądze nie jego, stanowisko też to następnego rozdania, więc co się będzie wychylać. SPRYWATYZOWAĆ

      • 20 6

      • a nie lepiej - przypilnować? (17)

        Czym się różni własność prywatna od państwowej?
        Nadzorem...

        • 11 5

        • nie. Rozwaliłeś system tym pytaniem. W zasadzie nie wiem, czy jest sens Ci odpowiadać. (5)

          Wiesz, Elon Musk to prywaciarz. I jemu opłaca się wysyłać rakiety na Marsa. A w NASA nie. NASA korzysta z usług Muska. Jest tańszy i lepszy od państwówki.
          Masz mieszkanie prywatne czy państwowe? Przeprowadź się do państwowego. Zobaczysz różnicę.
          prywaciarz (w wolnym rynku) sam dba, aby mieć klientów. Nie trzeba go pilnować, bo jak będzie ujowy, to klienci go oleją i pojadą czym innym. Nadzór tylko bezpieczeństwa.
          No żesz ku...przecież oni nawet nie potrafią internetu w pendolino założyć. Aż mnie strzela.

          • 6 5

          • Sprywatyzowaliśmy wszystko, co przynosiło zyski. (3)

            Państwowe zostały tylko firmy do których trzeba dopłacać, stad to wrażenie.

            Poczta Polska musi donieść list na każdą pipidówę, prywatni dostarczyciele nie.

            Prywatne szpitale mogą leczyć tylko opłacalne przypadki, państwowe muszą wszystkie.

            Musk jest bardzo złym przykładem kapitalisty, bo sam powiedział, że jego firma nigdy nie przyniesie zysków, bo wszystko będzie ładował w badania.

            Bliżej amerykańskiego snu masz ich dostawców internetu, którzy podzielili się krajem i wszędzie jest monopol...

            • 5 4

            • bełkot

              nic więcej

              • 3 3

            • Nieprawda (1)

              Te resztę państwowych, do których trzeba dopłacać, też należy sprzedać.
              Poczta Polska też przynosi straty. Ponadto ma preferencyjne warunki monopolisty, stąd prywatnym się nie opłaca jeździć na każdą pipidówę.
              Opieka zdrowotna też powinna być prywatna, ale to już szerszy temat.
              Musk zarabia fortunę. Jego firmy też. Nie ciągnie kasy od podatników. A badania to inwestycje. Jak ktoś nie inwestuje, do dalej pali węglem w XXI wieku.
              Co do dostawców internetu w USA to nieprawda. Mieszkałem w USA przez 6 lat, w Californi. Miałem do wyboru chyba z 20 różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Za łącze internetowe (chyba 60 Mb/s) + telefon (unlimited calls etc.) płaciłem 9,99 $.

              • 3 5

              • niebezpieczne uproszczenia...

                Poczta nie przynosi strat i jest jednym z najlepszych operatorów na naszym rynku. Nie ma preferencji a realizuje narzucone zadania. Prywatnym się, po prostu, to nie opłaca (powszechnie używana zasada Pareto), podobnie jak ciągnąć światłowodu na suburbia miast. A przecież ubodzy tam nie mieszkają. Prowadzę działalność, która wymaga realizacji setek wysyłek miesięcznie na cały swiat. Mam takie egzotyczne realizacje jak Korea, N. Zelandia, Urugwaj, Izrael, Australia, Japonia.
                Cena/jakość usług PP jest zniezrównana.

                • 2 0

          • Musk ma taką fanaberię i stać go aby kupić sobie miejsce w historii

            Lub kupić sobie dobra zabawę i spełnienie. Do grobu kasy nie zabierze.
            Może jest tańszy ale zauważ, że jeszcze niczego nie dokonał. Więc nie wiadomo czy jest tańszy. Promy też miały być tańsze i lepsze. Nawet, obiektywnie jest to uzasadnione... A jednak nie... I na tym też bazuje Musk, bo doswiadczenia zrobiła i koszty poniosła NASA.
            "prywaciarz ... sam dba, aby mieć klientów" - nie, on dba aby było na kim zarabiać, to subtelna różnica.
            "nie potrafią internetu w pendolino założyć" - a gdzie on jest? jakiej jakości? Pindzilindzi wiezie ok. 1k ludzi, każdemu z 10Mb/s bo ma być "godnie". Jakie łącze wychodzi?
            To po co sobie robić ten kłopot robić, jak każdy ma teraz mobilnego neta? Nie działa? No widzisz, "prywaciarzowi" się nie opłacało... Za pieniądze. To kolejarzom ma się opłacać?
            Problem z łatwymi rozwiązaniami polega na tym, ze prostotę łatwo pomylić z prostactwem...
            I tyle...

            • 2 0

        • a państwowe (3)

          powinno być: wojsko, policja, straż pożarna i nic więcej. Prywatni zrobią to lepiej, taniej, szybciej i solidniej.
          Ku...wa. Nie mogę uwierzyć, że jeszcze ktoś zadaje takie pytania.

          • 6 9

          • (1)

            Dobra zmiana myśli inaczej. Tylko państwowe i czy się stoi, czy się leży to pensyjka się należy...

            • 8 3

            • dobra zmiana nie myśli

              ona zostawia myślenie państwu.

              • 8 1

          • o naiwności!

            • 0 0

        • jesteś mentalnym zaściankiem o mentalności niewolnika (1)

          Szkoda czasu na odpowiedź,

          • 3 3

          • widzisz, żabę można ugotować, powoli podnosząc temperaturę

            Podobnie można sterować ludźmi dostarczając im poczucia zadowolenia i kontroli. Śnij...

            • 1 0

        • dalej nie mogę uwierzyć w pytanie (2)

          Normalnie takie wypowiedzi ignoruje, ale mam chwilkę więc spełni dobry uczynek i spróbuję Cię nauczyć myśleć logicznie. Choć to pewnie kwestia Twojej mentalności.
          Różnica między prywatnym a państwowym jest taka jak między państwowym stomatologiem (na którego bulisz co miesiąc bajońskie kwoty) a stomatologiem prywatnym.

          • 7 3

          • "hałewer"

            istnieje wyjątek

            państwowe firmy i prywatne pod siiilnym państwowym butem, działają lepiej w warunkach gospodarki wojennej, albo innego zamordyzmu. starzy Włosi do dziś pamietają, że ostatni raz ich koleje (róźne, państwowe i prywatne) były punktualne za Mussoliniego. co mówią starzy Niemcy nie wspomnę, bo nie chcę tu fali flejmu. niewazne jakim kosztem, ale dziala. nawet Amerykanie wybrali to podejście, jak ich Ruskie wyprzedzili w kosmos.

            bo politykom tak łatwiej. każdym, czarnym, czerwonym, brunatnym, białym, kazdym kazdym, taka jest natura polityka, że chce więcej waaadzy.

            sam mam wrażenie, że to podejście ("molopol") jest jedyną nadzieją dla dezorganizacji taryf pantrójmiejskiej komunikacji publicznej. przynajmniej do momentu gdy opadnie kurz rozpieprzania obecnych sitew.

            • 3 0

          • zła odpowiedź

            każdy z tych stomatologów wali cię w rogi tak jak potrafi i może. Nawet ten z "prywatnym" nadzorem ale nie bierze do swojej kieszeni. Jest takim wyrobnikiem jak każdy inny i robi co mu sie każe... A każe się różnie, najczęściej przynosić kasę... Jedyna zauważalna różnica, to że ten "prywatny" robi to z uśmiechem na ustach...

            • 1 0

        • taka że, (1)

          prywatnemu płacisz kiedy chcesz, a państwowemu płacić musisz - czy korzystasz czy nie.

          • 6 0

          • naruszasz podstawową zasadę zaufania kupieckiego

            skoro uważasz, że możesz płacić kiedy uważasz to za stosowne.
            To zachowanie rynkowego chwasta...
            Poza tym, zauważ, że naczęstsza (i najbardziej pożądana) forma dostępu do czegokolwiek to abonament. Płacisz i używasz lub nie... Ale płacisz zawsze...
            A podatki płacić jest obowiązek. W jakimż to kraju mówi się o dwóch pewnościach świata: śmierci i podatkach? No w jakim?

            • 0 0

      • Ni....e na pewno nie balagan a zorganizowana akcja...Tu na przypadek nie wyglada.

        • 1 1

    • Wał jak stąd do Krakowa

      W ciemno można strzelać na pewniaka.

      • 5 5

    • bełkot - post od usunięcia

      • 8 9

    • SKM jest przeciez pissuarowa . Glowny udzialowiec to PKP wiec ze walki tam sa to pewne

      • 6 2

    • (2)

      Nie ZKM a ZTM prowadzi sprzedarz i kontrole biletow

      • 2 2

      • a jak zaczynam podroz to wsiadam z ZTM czy w autobus/pociag? Jeden szrot...

        • 0 2

      • ztm gda
        zkm gdy

        • 2 0

    • (1)

      Ziomuś a czemu nie złożyłeś oferty prowadzenia kontroli za 10 baniek?

      • 3 3

      • Bo kazda kontrola to zloooo...

        • 0 1

  • Zastanawiam się (12)

    Jak w dzisiejszych czasach w ogóle bierze się pod uwagę spalinowe składy. Wszystkie spalinowce powinny być zastąpione elektrycznymi.

    • 24 39

    • Jak czytam raport na trojmiasto.pl to bym i tramwaje spalinowe zrobił..

      • 19 5

    • (9)

      A ten "czysty" prąd, który płynie w trakcji to kto wyprodukuje? To też jest napęd spalinowy, tylko że mają po kilka kominów rozsianych po Polsce.

      • 17 5

      • hmmm (5)

        jakoś w rozwiniętych krajach prąd może być czysty. I tani. A u nas? Zasyfione powietrze, najdroższy prąd w Europie. No chyba, że aspirujemy do Indii albo Bangladeszu. I sieci trakcyjne też się nie psują tak jak u nas. Proponuję Tobie, abyś w domu/mieszkaniu z żarówek zrezygnował i zaczął używać lampek naftowych i świec.

        • 6 11

        • Rozwiń (4)

          Stwierdzenie czysty i tani? Bo z tego co wiem, to koszt wyprodukowania energii np z wiatraków jest dużo wyższy.

          • 10 9

          • mało wiesz (1)

            czysty i tani bo: można go wytwarzać z czystych źródeł (słońce, wiatr, woda, geotermia, wodór i wiele innych). Tani bo: Do prądu np. z węgla dolicz sobie koszty społeczne spowodowane zanieczyszczeniami (ochrona zdrowia i dużo innych jak spadek wartości ziemi itp.), koszty utrzymania kopalni, które są nierentowne są nieuczciwie dotowane przez specjalną konstrukcję prawną). Węgiel z Australii lub RPA jest lepszej jakości i tańszy (wliczając transport), ale i tak nie mogę go kupić bo jest obłożony akcyzami i innymi mytami mającymi na celu nieuczciwie wspierać nierentowny polski przemysł górniczy. Poza tym rachunki - Niemiec płaci za prąd o wiele taniej. A oni wytwarzają więcej tzw. zielonej energii niż cała energetyka w Polsce razem wzięta. W sumie to nie chce mi się więcej pytać. Mnie to rybka. Widać taka polska przypadłość, że mentalnie i technologicznie zawsze jesteśmy w plecy.

            • 12 7

            • a i jeszcze jedno

              jak tak sobie porównać zwykłe liczby. Zachorowalność na wszelkiego typu raki i inne choroby wywołane przez zanieczyszczenie powietrza. Ile w Niemczech, ile w Skandynawii, ile np. w USA czy Kanadzie. I nie piszę o leczeniu, tylko o zdiagnozowaniu. Czemu tak jest? Przecież mamy niby najlepsze, bo naturalne jedzenie w Europie itp.?

              • 8 2

          • ... (1)

            Jesteś trochę nie na bieżąco. Energia z wiatraków potrafi być obecnie już dużo tańsza niż z węgla. Koszty produkcji z wiatru bardzo spadły

            • 11 2

            • Poza tym

              W naszym kraju, wiatraki są celowo obciążane mytami, akcyzami, podatkami itp. A teraz chyba w ogóle zabronili ich budować.

              • 12 2

      • Filtry (2)

        W elektrowniach można zastosować znacznie wydajniejsze filtry niż w pojazdach. Może prąd nie jest czysty, ale znacznie czystszy od tych z szynobusów (tak, w szynobusach są silniki elektryczne zasilane z generatorów na pokładzie).

        • 12 4

        • oczywiście, że tak

          Największa elektrownia węglowa w Bawarii (nie pamiętam dokładnie nazwy): 99,91% emisji to para wodna. Reszta wiązana jest w granulacie, który wykorzystuje się (to nie pomyłka) do np. ekologicznych upraw. W centrum Wiednia (ścisłym centrum) jest największa spalarnia śmieci w Austrii. Poziom emisji podobny. Elektrociepłownia w Gdyni - ponad 99% gazów to para wodna, resztę się wiąże w granulacie. Zastosowano specjalne filtry i inne instalacje. I zrezygnowano z węgla (nie jestem pewien czy całkowicie).

          • 13 1

        • Tu

          Już pojechałeś... W SZT-ach zwanych szynobusami nie ma przekładni elektrycznej, tylko hydrokinetyczna. Dyskusja o tym czy lepsza jest trakcja( tak TRAKCJA!) spalinowa czy elektryczna jest tak samo jałowa, jak "o wyższości świąt wielkanocnych nad bożego narodzenia". SZT dotrze np do Helu, Bytowa czy Chojnic. Z drugiej strony konieczność uzupełniania paliwa przez pojazdy na linii np Gdańsk Wrzeszcz- Kartuzy generuje puste przebiegi, bo nie ma na trasie, gdzie tego dokonać. Problemu tego nie będą miały pociągi trakcji elektrycznej zasilanej z sieci napowietrznej. Po szlakach woj. pomorskiego jeździły kiedyś pociągi trakcji elektrycznej akumulatorowe "Wittfeldy", które tej sieci nie wymagały i choć bezpośrednio nie emitowały spalin, nie są obecnie alternatywą dla nowoczesnych pojazdów

          • 5 0

    • No zwłaszcza wykorzystanie składów spalinowych jest nieefektywne na dość górzystej trasie jaką jedzie PKM i mającej dużo przystanków.

      Składy elektryczne oddają prąd do sieci na zjazdach i hamowaniach.

      • 11 0

  • Jest kolejny tort do podziału a potem kolejne dopłaty bo biznes nierentowny.

    • 13 23

  • Ankieta (2)

    To jakaś masakra inteluktualna ;(

    • 51 10

    • portal dba nie tylko o to, żebyś wiedział jak masz myśleć (1)

      ale także byś umiał uzasadnić swą nową ideologią

      • 8 2

      • To...

        Fakt, ktoś kombinował od maja nad pytaniami!

        • 2 1

  • sajensfikszyn

    • 11 5

  • Czyli nieśmiertelne EN57 będą hałasować po linii PKM (12)

    brawo!
    brawo - po trzykroć brawo

    • 67 19

    • Nie, kible nie będa jeździć po tej linii bo sie nie nadają. (10)

      • 8 6

      • (2)

        A co się nadaje w naszym województwie? Jesteśmy taborowym skansenem, nawet szynobusów mamy za mało.

        • 22 0

        • (1)

          Nie inwestujemyw tabor bo można go łatwo odholować. A peronów i torów tak łatwo warszafka nie ukradnie.

          • 2 2

          • mówisz o secesji?

            • 0 2

      • a co stoi na przeszkodzie? (5)

        • 8 1

        • Na (2)

          Przeszkodzie stoi wyposażenie. Nie posiadają wymaganych na linii PKM gps-r i sygnalizacji kabinowej oraz wystarczającej mocy do jazdy po linii PKM z zakładaną predkością.

          • 5 2

          • GSM-R a nie gps-r (1)

            W skrócie - nie mają nowszej technologii radia oraz systemu ETCS L2, czyli sygnalizacji kabinowej, powiązanej zresztą z GSM-Rem

            • 2 1

            • ECS a nie ECTS

              • 2 0

        • wg ekspertyz nawet zmodernizowane EN57 nie dadzą sobie rady na tych podjazdach

          Nasza PKM ma parametry jak linia górska, a to oznacza że kibelki by się tam najzwyczajniej zajechały xd
          Akurat my (pasażerowie) powinniśmy odetchnąć z ulgą...
          Urząd Marszałkowski bd musiał wykombinować jakiś nowszy tabor do obsługi trasy ;-)

          • 6 1

        • Może nośność tej dziadowskiej linii?

          Nawet szynobusy nigdy nie wjeżdżają na wiadukt przed Strzyżą jednocześnie, zawsze jeden czeka. Ktoś kiedyś zastanawiał się dlaczego?

          Ostatnio wiaduktowi nad Wojska Polskiego robili iniekcje żywiczne betonu. Po trzech latach eksploatacji!

          To wszystko nie wygląda dobrze.

          • 6 3

      • Jakby im wymienić napędy, to się nadadzą

        Toć to skrzynka na kółkach, co tu poza silnikiem, sterownikami i wyposażeniem można wymyślić?

        • 3 2

    • Dodać kocioł parowy i jazda.

      Swoją drogą Ty-greki pięknie by wyglądały na tej trasie. Cudowna, majestatyczna duża lokomotywa.

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane